Психологічні засади студентського
самоврядування. Закон України «Про вищу освіту» про студентське самоврядування.
Самоврядування –
хороша школа для виховання керівників-політиків або виробничого підрозділу.
Самоврядування студентською
групою (управління групою офіційним і неофіційним лідером) має бути спрямоване
як на виконання кожним членом групи своїх прямих обов’язків, які пов’язані з
навчально-професійною діяльністю, на підтримання позитивних тенденцій у
професійному зростанні, так і на коригування групових настанов і позицій, які
впливають на взаємини членів групи та окремих мікрогруп, покращує настрій,
підтримує позитивний мікроклімат, облагороджує групові традиції.
У Законі України «Про вищу освіту» визначені завдання
студентського самоврядування:
забезпечення
і захист прав та інтересів студентів, зокрема стосовно організації навчального
процесу;забезпечення виконання студентами своїх обов’язків;сприяння навчальній,
науковій і творчій діяльності;сприяння створенню відповідних умов для
проживання і відпочинку студентів;сприяння діяльності студентських гуртків,
товариств, об’єднань, клубів за інтересами;організація співробітництва зі
студентами інших вищих навчальних закладів і молодіжними організаціями;сприяння
працевлаштуванню випускників;участь у вирішенні питань міжнародного обміну
студентами.
Функції студентського самоврядування:
Забезпечення
нормальної навчальної роботи, виконання щоденних завдань із врахуванням
інтересів студентів.Підготовка студентів як фахівців із вищою освітою до
управлінської діяльності.Забезпечення в роботі кожного члена органу
самоврядування соціальної спрямованості, готувати до активної діяльності в
суспільстві як організатора.
Які умови забезпечують успіх у роботі
органів самоврядування?
Участь в
органах самоврядування більшості студентів, а не тільки активу.Потрібна
підтримка (допомога) викладачів на засадах партнерства і рівності.Результати
роботи органів самоврядування повинні бути помітні для всіх студентів
недоліки і в роботі самоврядування: більшість студентів не бере участі в
органах самоврядування;
студенти-випускники
важко адаптуються до соціально-економічних реалій, не готові до вирішення
побутових і матеріальних проблем; Для активу характерний великий прагматизм у
стосунках із ровесниками, намагання у всьому мати власну вигоду, навіть на
шкоду суспільним інтересам.
Комментариев нет:
Отправить комментарий