beetraf

суббота, 3 августа 2013 г.

20) Колектив, його ознаки і структура. Закони життя дитячого колективу. Динаміка та етапи його розвитку.

20) Колектив, його ознаки і структура. Закони життя дитячого колективу. Динаміка та етапи його розвитку.

Колектив – організована форма об’єднання людей на основі цілеспрямованої діяльності. Дитячий колектив – об’єднання дітей згуртованих спільною корисною діяльністю (навчанням, працею, спортом, громадською роботою). Характерними рисами колективу є суспільно значуща мета, щоденна спільна діяльність, спрямована на її досягнення, наявність органів самоврядування, встановлення певних психологічних стосунків між його членами. Дитячий колектив відрізняється від інших колективів віковими межами, специфічною діяльністю (навчання), послідовною мінливістю складу, відсутністю життєвого досвіду, потребою в педагогічному керівництві. Колектив здійснює організаторську (керує своєю діяльністю), виховну (є носієм моральних переконань), стимулюючу (сприяє формуванню морально цінних стимулів, регулює поведінку своїх членів, взаємовідносини учасників) функції. Розглядаючи дитячий колектив як засіб виховання, слід зважати на те, що “вплив соціального і фізичного оточення утворює середні типи людей: усі переймають один від другого одяг, звичаї, розпорядок дня”. Дитячий колектив, за вченням А. Макаренка, у своєму розвитку проходить декілька етапів. На 1-му: важливо сформулювати вихованцям систему педагогічних вимог, зрозумілих за змістом, з певними елементами навіювання. Здійснюють також інтенсивний вплив на учнів, формують ядро активу з учнів, які добре вчаться, виконують вимоги шкільного режиму і правила для учнів. На 2-му: вимоги педагога підтримує частина вихованців, актив ставить вимоги до товаришів і до самих себе. На 3-му: вимоги висуває колектив. Цього досягають, згуртувавши вихованців у єдиній діяльності. Педагог працює з активом, допомагає йому завоювати авторитет серед учнів, контролює його діяльність, прагнучи залучити найбільше учнів. На 4-му: кожен учень сприймає колективні, загальноприйняті вимоги як вимоги до себе.

Комментариев нет:

Отправить комментарий