22) Управління школою. Внутрішкільний контроль. Директор школи, його
заступники, їх функції. Колегіальні органи управління школою.
Керівництво роботою загальноосвітньої
школи здійснюють директор, його заступники з навчальної та виховної роботи,
помічник директора з господарської частини. Директора середньої
загальноосвітньої школи призначає і звільняє її засновник або уповноважений ним
орган. Директор школи виконує такі обов’язки: забезпечує реалізацію державної
освітньої політики, діє від імені навчально-виховного закладу; розпоряджається
в установленому порядку шкільним майном і коштами, затверджує за погодженням з
радою навч.-вих. закладу кошторис та забезпечує його виконання; видає в межах
своєї компетенції накази та розпорядження; організовує навч.-вих. процес,
здійснює контроль за його ходом і результатами, відповідає за якість і
ефективність роботи пед.. колективу, створює необхідні умови для участі учнів у
позакласній та позашкільній роботі; за погодженням з радою призначає і звільняє
своїх заступників, пед.. працівників і т.д.; за погодженням з профспілкою
затверджує правила внутрішнього розпорядку, посадові обов’язки працівників;
створює умови для творчого зростання вчителів, пошуку та використання ними
ефективних форм і методів навчання та виховання; несе відповідальність перед
учнями, батьками, працівниками та загальними зборами, засновником, місцевими
органами влади.
Заступник
директора з навчальної роботи організовує та контролює процес
навчання школярів, їх загальноосвітню і трудову підготовку, всебічний розвиток
і поведінку; перевіряє виконання навчальних планів, якість знань, здійснює
керівництво з методичною роботою вчителів. Заступник
директора з виховної роботи організовує позакласну виховну роботу і дозвілля
учнів, надає допомогу класним керівникам, вихователям, підтримує зв’язки з
позашкільними установами, громадськими організаціями, причетними до виховання
молоді. Помічник директора з
господарської частини відповідає за збереження шкільних будов і майна,
матеріальне забезпечення навчального процесу, санітарний стан школи,
протипожежну безпеку.
Існує громадський орган – рада школи,
яка бере участь у вирішенні важливих питань життєдіяльності учнівського і
педагогічного колективу. Рада організовує виконання рішень загальних зборів;
затверджує річний план, режим роботи школи; підтримує громадські ініціативи
щодо навчання та виховання учнів; визначає шляхи співпраці з науково-дослідними
установами; вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення вчителів.
Внутрішкільний
контроль – систематична, цілеспрямована перевірка роботи вчителя
адміністрацією школи. Його мета – домогтися оптимальної відповідальності
діяльності школи державним стандартам. Повинен мати індивідуальний характер, що
потребує здійснення контролю за роботою кожного члена колективу. Він має бути
систематичним, раціональним, всебічним. Поділяють на такі види:
Класно-узагальнюючий – передбачає виявлення рівня знань і вихованості учнів,
якості роботи класного керівника, методів викладання. Фронтальний – спрямований
на вивчення стану викладання окремих предметів у всіх або окремих класах.
Тематичні – перевірка роботи всього колективу над певною проблемою, рівня знань
і вмінь учнів з теми або предмета. Персональний – перевірка продуктивності
викладацької діяльності. Оглядовий – перевіряє стан шкільної документації,
трудової дисципліни, навчального обладнання.
Комментариев нет:
Отправить комментарий