17) Вікова періодизація у сучасній педагогіці. Психолого-педагогічна хар-ра
різних вікових груп.
Вікова
періодизація (класифікація) – поділ цілісного життєвого циклу людини на вікові відрізки (періоди), що вимірюються
роками. Вперше вікову періодизацію запропонував Платон. В ній розкривається
зміст виховання та діяльності особистості на кожному з вікових періодів. У
педагогіці шкільний вік поділяють на: молодший (6-7-11-12); середній або
підлітковий (12-15 років); старший або юнацькій (15-18 р.). Кожній віковій
групі властиві психічні та соціальні ознаки, які називають віковими
особливостями. Молодший шкільний вік. Важливими показниками готовності дитини
до навчання є навички до розумових зусиль , зосередженість у роботі, вміння
слухати вчителя і виконувати його завдання. Підлітковий вік позначений
бурхливим ростом і розвитком організму, поліпшується продуктивність пам’яті.
Характерне розпорошеність інтересів. Роль у його житті відіграють різні форми
спілкування, посилюється прагнення дружити. Наприкінці цього періоду реально
постає завдання вибору професії. Юнацькій вік – це період формування
світогляду, самосвідомості, хар-ру і життєвого самовизначення, якому сприяє
пізнавальна діяльність. Пам'ять старшокласника стає зрілішою. Мовлення
збагачується науковими термінами, увиразнюється і конкретизується. В них
формуються стійкі професійні інтереси. Всередині кожної вікової групи існують
значні відмінності, що залежать від природних задатків, умов життя і виховання
дитини.
Комментариев нет:
Отправить комментарий