16) Принципи, джерела планування роботи класного керівника. Види планів.
Вимоги до плану виховної роботи.
Успішна діяльність класного керівника
можлива лише за умови чіткого планування виховної роботи в класі, яке допомагає
визначити цілісну виховну систему, проектувати розвиток усього колективу класу
і окремих його членів. План роботи класного керівника – це науково обґрунтоване
проектування становлення і розвитку колективу учнів класу і кожного вихованця
зокрема. Він складається з таких структурних елементів: характеристики класу,
завдань виховання, системи виховної діяльності. Формулюючи завдання виховної
роботи, спираються на “Орієнтовний зміст виховання в національній школі”, яким
визначено загальні завдання з кожного напряму виховання відповідно до вікових
особливостей учнів. Ці завдання мають ураховувати конкретні умови виховання
(вік, вихованість, соціальне оточення). Відповідно до намічених завдань
визначають зміст виховної діяльності в класі, підбирають ефективні методи і
форми його реалізації. Продумуючи систему виховної діяльності – зміст і шляхи
її реалізації – дотримуються таких вимог: а) урахування актуальних питань у
галузі народної освіти та виховання, плану роботи школи.; б) цілеспрямованості,
конкретності, розумної насиченості, опори на інтереси учнів; в) поєднання
словесних, наочних і практичних форм і методів виховання; г) відповідності форм
і методів виховання віковим особливостям школярів і рівню їх вихованості; ґ)
урахування ювілейних і суспільно – політичних дат, подій у житті України; д)
єдності педагогічного керівництва і самостійності учнів. У плануванні виховної
роботи в класі може прислужитися посібник “Орієнтовний зміст виховання в
національній школі. Методичні рекомендації”. Окремим розділом плану виділяється робота з батьками і
громадськістю: тематика батьківських зборів і терміни їх проведення, робота з
класним батьківським комітетом, відвідування сімей учнів, бесіди з батьками,
форми й методи роботи з громадськістю для залучення її до виховної роботи з
учнями класу.
План виховної роботи з учнями складають
і вихователі груп подовженого дня. Він містить такі розділи: 1) участь у
комплектуванні групи; 2) піклування про здоров’я, фізичний розвиток і режим
школяра; 3) керівництво самопідготовкою учнів; 4) керівництво їх суспільно корисною
працею; 5) організація відпочинку учнів. Вихователеві також рекомендують
складати план на тиждень, який передбачає роботу з вихованцями до і після
самопідготовки на кожен день.
Комментариев нет:
Отправить комментарий