Учбово-професійна
діяльність та її розвиваюче значення в юнацькому віці.
У період ранньої юності
провідною діяльністю виступає учбово-професійна діяльність. У період ранньої
юності до учбової діяльності пред'являє значно віці вимоги, у порівнянні з
середніми класами. Це пов'язано не лише зі зміною структури навчальних
предметів, поглибленням їх теоретичного змісту, але насамперед з підвищенням
вимог до активності і самостійності старшокласників в процесі учіння. У
більшості старшокласників ще з підліткового віку зберігається
мнемонічно-репродуктивний рівень учбової діяльності коли школярі демонструють
пасивність у засвоєнні знань і невміння самостійно здобувати знання з різних
джерел. Така відмінність між більшістю висунутих вимог до активності та
самостійності старшокласників. В учінні сформованим у більшості з них
мнемонічно-
репродуктивного рівня учіння. Який недостатній для задоволення цих
вимог, виступає рушійною силою розумового розвитку старшокласників. При
розв'язанні цієї суперечки, старшокласники оволодівають раціональними прийомами
учбової роботи і у них розвивається теоретичне мислення на основі
більш-високого рівня розвитку абстрактного мислення. У період ранньої юності
спостерігається вибіркове ставлення старшокласників до навчальних предметів.
Проте, на відміну від підлітків у старшокласників причиною вибірковості є,
насамперед, зв'язок навчального предмету з їх майбутньою професійною діяльністю.
Вчений Левітов вивів причини вибіркового ставлення до навчальних предметів:
світогляд значення предмету; суспільне значення; практичне значення;
пізнавальне значення; легкість оволодіння предметом; якість викладеного
матеріалу. Крутенький виявив, які причини з позиції старшокласників, є найбільш
значущими, виділені Левітовим мотиви вибору предмету. Крутенький виявив, що
старшокласники, в першу чергу, звертають увагу на практичне і пізнавальне
значення предмету. На 3му місці знаходиться його суспільне значення, а на 4му
якість викладання. Інші мотиви вибору займають останні місця за ступенем
значущості. У старшокласників формуються глибокі пізнавальні інтереси — це
виступає підставою більш усвідомлено ставитись до учіння. У цьому віці у
більшості старшокласників вже формується стрижневий інтерес який лежить в
основі їх продуктивності само визнання. У даний вік. період вони опиняються
перед необхідністю пошуку свого місця у майбутньому самостійному житті. Мотиви
вибору професії: сімейні традиції; інтерес та здібності до певного навчального
предмету; матеріально-побутова забезпеченість; приклад друзів; чисто зовнішні
мотиви вибору. Помилки: переосуди щодо соціальної приналежності професії;
орієнтація на глобальне уявлення про професію при ігноруванні її труднощів;
Орієнтація на привабливі сторони професії при ігноруванні її повсякденної
побутової сторони; не враховують відповідальність, індивідуальних психологічних
особливостей; вибір професії за прикладом друзів. Напрямки проф. роботи зі
старшокласниками: Ознайомити ста шоку. з якомога більшою кількістю проф.
причому не лише з привабливими сторонами; допомога старшокласникам у визначенні
ступеня відповідальності їхньої індивідуальної особливості вимогам професії.
Комментариев нет:
Отправить комментарий