Типологія викладачів. Педагогічна етика. Вимоги
студентів до викладача
Типологія викладачів
очима студентів: 1 тип. Вічні студенти: високий професіоналізм і рівень
інтелекту, завжди в пошуках нового, добре розуміють проблеми студентів і
поважне до них ставлення, із ними легко спілкуватися та можна дискутувати на
різні теми. 2 тип. Військові: авторитарні, встановлюють військову
дисципліну (команди, накази), нав’язують свою точку зору, не беруть до уваги
погляди студентів, строго контролюють і запроваджують систему покарань. 3
тип. Викладачі, які лише відбувають свої обов’язки: формально виконують
свою роботу; студентам дозволяють робити все, аби не заважали. Типологія
викладачів очима науковців (дані досліджень):
-Ціннісний тип (70%): схильні керувати,
переважає вербальний інтелект, володіють грамотною і багатою мовою. Проте виявляють
емоційну відчуженість, педантизм і мають великі соціальні претензії.
-Гедоністи (15%), мета гедоністичного життя
яких – вищі блага. Це виконавці, поширювачі знань, що мають розвинутий
інтелект.
-Реалісти (3%): мають розвинутий вербальний
інтелект, але часто емоційно дискомфортні.
-Творчі (12%): здатні генерувати ідеї,
гармонійно гнучкі, активні, мають високий інтелектуальний потенціал і здатність
до емоційної співтворчості.
Педагогічна
етика — це наука про моральну цінність стосунків,
вироблених у навчально-виховній діяльності. Педагогічна діяльність — це
процес, суб´єктами якого є вчитель та учні.
Професія
педагога покладає на особу, що обрала її, особливі моральні зобов´язання.
Педагог покликаний не лише дати дитині необхідні знання основ наук та
певні навички інтелектуальної діяльності, а й спрямувати у відповідне русло.
Він, отже, несе моральну відповідальність за її долю.
Студенти ставлять такі вимоги до своїх викладачів:
-доброта, чуйність і педагогічний такт;
-професійні якості в діяльності й поведінці;
-справедливість у педагогічних вимогах і об’єктивність в оцінюванні.
Студенти знаходять моральне виправдання високої
вимогливості до них викладача за умови, якщо він вимогливий до самого себе.
Через недотримання цієї умови у студентів буває надмірно критичне ставлення до
окремих викладачів, нерозуміння їхніх слабостей і хиб, неприйняття їхніх вимог.
Хибний авторитет
викладача – це
авторитет пригнічення, придушення; авторитет відстані; авторитет педантизму;
авторитет резонерства; авторитет лібералізму; авторитет байдужості
Комментариев нет:
Отправить комментарий