beetraf

понедельник, 19 декабря 2016 г.

Соціально-психологічні явища в студентській групі та їх вплив на особистість кожного студента

Соціально-психологічні явища в студентській групі та їх вплив на особистість кожного студента.
На соціально-психологічний клімат здійснюють вплив як об'єктивні фактори (наприклад, тип організації), так і суб'єктивні (наприклад, оцінка поведінки оточуючих).
Зазвичай при діагностиці соціально-психологічного клімату застосовуються комплекси методичних процедур: спеціально сконструйовані анкети, шкали показників групових взаємовідносин, шкали внутрігрупової сприятливості, соціометричні запити та інше.
В значній мірі формування сприятливого соціально-психологічного клімату залежить від врахуванні основних п'яти груп факторів, що впливають на нього. Наприклад, спостереження показують, що часто причиною незадоволеності студентів являються фактори успішності (рівень викладання знань, розуміння викладачами студентів та ін.), функціональні фактори (нерівномірність навантаження студентів групи, нечіткість критеріїв та показників оцінки результатів навчання й др.), управлінські фактори (неясність концепції викладача по відношенню до студентів, необ'єктивність та несправедливість викладачів в оцінках, протягування керівництвом студентів до виконання ними невластивих для них функцій тощо), та психологічні фактори (протиріччя та конфлікти, соціально-психологічна несумісність студентів, відхилення в групових нормах, поглядах та традиціях тощо.). Якщо в роботі з групою студентів намагатися усувати зазначені негативні фактори, то ця обставина, без сумнівів, буде сприяти розвитку сприятливого соціально-психологічного клімату, гарного навчального настрою студентів та задоволеності від знаходження в даній академічній групі.

У студентській групі відбуваються динамічні процеси структурування, формування та зміни міжособистісних (емоційних і ділових) взаємовідносин, розподілу групових ролей і висунення лідерів і т.п.. Всі ці групові процеси чинять сильний вплив на особистість студента, на успішність його навчальної діяльності та професійного становлення, на його поведінку . У студентській групі виявляються такі соціально-психологічні явища, як «колективні переживання і настрої» (емоційна реакція колективу на події в колективі, в навколишньому світі; колективний настрій може стимулювати чи пригнічувати діяльність колективу, приводячи до конфліктів, може виникати настрій оптимістичний, байдуже або незадоволеності), «колективні думки» (схожість суджень, поглядів з питань колективного життя, схвалення чи осуд тих чи інших подій, вчинків членів групи), явища наслідування, сугестивності або конформізму, явища змагання (форма взаємодії людей, які емоційно ревно ставляться до результатів своєї діяльності, прагнуть домогтися успіху).


Комментариев нет:

Отправить комментарий