beetraf

понедельник, 19 декабря 2016 г.

Критерії ефективності учіння. Причини неуспішності студентів і шляхи їх подолання

Критерії ефективності учіння. Причини неуспішності студентів і шляхи їх подолання.Для успішного навчання студента в університеті потрібно мати високий рівень загального інтелектуального розвитку   і загальну ерудованість, широкі пізнавальні інтереси тощо. Звичайно, відсутність чогось можна дещо компенсувати підвищеною мотивацією навчально-професійної діяльності, працездатністю і посидючістю.

Причини неуспішності: слабка підготовка в середній школі, несформовані такі риси особистості як готовність до навчання, здатність вчитися самостійно, контролювати й оцінювати себе, володіти своїми індивідуальними особливостями пізнавальної діяльності, уміння правильно розподіляти свої робочі години для самостійної підготовки. Багато студентів психологічно не готові навчатися в умовах «вузівської свободи». 1)недооцінка студентами теоретичних знань; 2)не сформованість прийомів мислення; 3)не володіння раціональними методами пізнання; 4)прагматична спрямованість на близьку мету (здати залік, екзамен тощо). 5) Низька самооцінка, невпевненість у собі. Серед психологічних причин є також такі: 6)недостатній розвиток вольової сфери (низький самоконтроль і недостатня довільність психічних функцій); 7)недисциплінованість і неорганізованість; 8)несистематична робота, що знижує її ефективність; 9)лінощі, пасування перед труднощами; 10)емоційна нестабільність і високий рівень тривожності; 11)не ідентифікація з роллю студента; 12)великі прогалини в знаннях, у т. ч. і через недостатню шкільну підготовку; 13)надання студентом переваги відпочинку, веселощам тощо. А також: 14)Нейрофізіологічні: загальна ослабленість організму (перевтоми, неякісне харчування, екологія, недостатня рухова активність та ін.);15) Педагогічні причини: пропуски занять; відсутність індивідуального, диференційованого підходу з боку викладачів; незадовільні побутові умови проживання, важкий матеріальний стан, відсутність допомоги й підтримки від батьків.
Викладачі требують від студента вивчити конспект,завчити правила.Це притуплює мислення і прагнення до навчання. Це призводить до ухиляння їх від активної самостійної навчальної роботи.А вільне обговорення проблем науки і практики надають студентам можливість висловлювати свої думки.Це стимулює інформаційно-пізнавальну активність студентів на заняттях, позитивно позначається на мотивації їх учбової діяльності.Завдання вчителя:дати не готові знання,а «народжувати»їх у процесі обговорення.Успішність студента в якійсь мірі залежить від викладача,від їх відносин,авторитету.

Шляхи усунення цих недоліків: 1)Перевести набування знань у процес самостійної пізнавальної діяльності студентів. Підвищувати результативність організації самостійної роботи систематичним контролем і оцінкою її результатів. 2)Виховувати культуру мислення студентів. Грамотне мислення завжди індивідуальне. Воно формує свою автономну систему знань, розвиває власні вихідні поняття і шляхи вирішення проблем, що й становить основу для об’єктивної творчості (В. Т. Кудрявцев). 3)Свобода навчання, звичайно, залишає студентові деяке право вирішувати, що йому потрібно, а що ні. Проте критичне ставлення до педагогічного процесу – це не гординя і не бездіяльність. Треба брати до уваги все краще й нове, вміти критично оцінювати самого себе, щоб уникати помилок бездіяльності та не скорочувати тим самим самого себе, не обмежувати можливості розвитку своїх потенційних сил (а то буде псевдоосвіта замість самоосвіти).

Комментариев нет:

Отправить комментарий