Характеристика безпосередньо-емоційного спілкування як провідної діяльності
немовляти та її розвиваюче значення.
Під впливом умов, створених
дорослими, помітно змінюється емо-
ційне життя малюка. Від
народження для дитини характерними є
негативні емоційні реакції,
оскільки вони сигналізують оточуючим
про незадоволені потреби, які
мають життєво важливе значення для
малюка. Створений дорослими
позитивний емоційний фон, доброзич-
ливість, ласкаві звертання,
уважність, турбота викликають у малюка
відповідні емоційні реакції.
Посмішка новонародженого виступає пер-
шою соціальною емоцією, яка
включається у спілкування з дорослим і
є своєрідною відповіддю на
лагідне звертання до неї. Тут проявляються
перші ознаки спрямованості
поведінки дитини, на основі якої згодом
розвивається цілепокладання, як необхідна
риса діяльності.
Саме в емоційній сфері психіки
дитини формується важливе ново-
утворення – «комплекс
пожвавлення», що виникає під час контакту
дитини з дорослим і включає
емоційні та рухові реакції: посмішку,
вокалізації, дитина тягнеться
ручками і спрямовує погляд у напря-
мі дорослого. Вокалізації
виражають позитивні емоції задоволення,
спостерігається пожвавлення
рухових реакцій. Дитина чітко виріз-
няє дорослого з усього оточення,
проявляючи позитивне ставлення
до контакту з ним. У дитини виникають
перші соціальні потреби у
пізнанні та спілкуванні, тісне
переплетення яких задовольняється за
допомогою «комплексу
пожвавлення». Потреба малюка у спілкуван-
ні реалізується в
безпосередньо-емоційному спілкуванні як провідній
діяльності немовлячого віку.
Поява «комплексу пожвавлення» як
першої форми поведінки дитини
свідчить про завершення періоду но-
вонародженості й про початок
дитинства.
Комментариев нет:
Отправить комментарий