beetraf

среда, 21 декабря 2016 г.

Характеристика безпосередньо-емоційного спілкування як провідної діяльності немовляти та її розвиваюче значення.

Характеристика безпосередньо-емоційного спілкування як провідної діяльності немовляти та її розвиваюче значення.
Під впливом умов, створених дорослими, помітно змінюється емо-
ційне життя малюка. Від народження для дитини характерними є
негативні емоційні реакції, оскільки вони сигналізують оточуючим
про незадоволені потреби, які мають життєво важливе значення для
малюка. Створений дорослими позитивний емоційний фон, доброзич-
ливість, ласкаві звертання, уважність, турбота викликають у малюка
відповідні емоційні реакції. Посмішка новонародженого виступає пер-
шою соціальною емоцією, яка включається у спілкування з дорослим і
є своєрідною відповіддю на лагідне звертання до неї. Тут проявляються
перші ознаки спрямованості поведінки дитини, на основі якої згодом
розвивається цілепокладання, як необхідна риса діяльності.
Саме в емоційній сфері психіки дитини формується важливе ново-
утворення – «комплекс пожвавлення», що виникає під час контакту
дитини з дорослим і включає емоційні та рухові реакції: посмішку,
вокалізації, дитина тягнеться ручками і спрямовує погляд у напря-
мі дорослого. Вокалізації виражають позитивні емоції задоволення,
спостерігається пожвавлення рухових реакцій. Дитина чітко виріз-
няє дорослого з усього оточення, проявляючи позитивне ставлення
до контакту з ним. У дитини виникають перші соціальні потреби у
пізнанні та спілкуванні, тісне переплетення яких задовольняється за
допомогою «комплексу пожвавлення». Потреба малюка у спілкуван-
ні реалізується в безпосередньо-емоційному спілкуванні як провідній
діяльності немовлячого віку. Поява «комплексу пожвавлення» як
першої форми поведінки дитини свідчить про завершення періоду но-

вонародженості й про початок дитинства.

Комментариев нет:

Отправить комментарий