Вроджені потреби та інстинктивні форми поведінки немовляти.
Перший період життя дитини триває
кілька тижнів. Новонаро-
джена дитина проявляє активність,
що грунтується на вроджених
безумовних рефлексах, тому
поведінка дитини як така, що будуєть-
ся на вироблених за життя
реакцій, відсутня. Активність малюка
обмежена моментами задоволення
біологічних потреб у їжі, у теплі
тощо. Значну частину доби
новонароджений спить, періодично про-
кидаючись, щоб поїсти.
Зберігається фізіологічна залежність малюка
від матері, від грудного
годування та гігієнічного догляду. Народжу-
ючись як біологічна істота,
новонароджений у соціальному оточенні
швидко набуває соціальних ознак.
Все життя дитини будується до-
рослим на основі суспільно
вироблених способів: батьки привчають
дитину спати у нічний час та
стимулюють його активність вдень; ди-
тину оточують предмети, необхідні
для купання, годування, збере-
ження тепла, іграшки. Залежність
існування дитини від дорослого,
постійний контакт із ним зумовлює
особливий інтерес до його особи,
малюк намагається доступними для
себе засобами привернути увагу
дорослого. Головними з них у
новонародженого виступають крик та
плач.
Результатом першого досвіду
спілкування новонародженого із
близькими дорослими виступає
поява в нього потреби у спілкуванні і
співробітництві з дорослими.
Перші прижиттєві реакції малюка
виникають у контексті його
спілкування з дорослими, зокрема
під час годування дитини матір’ю.
Погляд дитини зосереджується на
обличчі матері, дитина ніби завми-
рає, прислуховуючись до голосу
матері. Ці реакції отримали назву зо
рового та слухового зосередження,
яке становить основу для подаль-
шого формування поведінки дитини.
Комментариев нет:
Отправить комментарий