beetraf

суббота, 3 августа 2013 г.

61) Поняття про дидактику. Основні категорії дидактики. Дидактика і методика викладання окремих предметів.

61) Поняття про дидактику. Основні категорії дидактики. Дидактика і методика викладання окремих предметів.

Дидактика – галузь педагогіки, яка розробляє теорію освіти і навчання, виховання у процесі навчання. Предметом дидактики є: 1) визначення мети і завдань навчання; 2) окреслення змісту освіти відповідно до вимог суспільства; 3) виявлення закономірностей процесу навчання на основі його аналізу; 4) обґрунтування принципів і правил навчання; 5) вироблення організаційних форм, методів і прийомів навчання; 6) забезпечення навчально-матеріальної бази, засобів навчання, які може використати вчитель, щоб виконати завдання процесу навчання. Характерна риса дидактики – вона вивчає проблеми навчання для всіх навчальних предметів разом. Особливості викладання окремих дисциплін є предметом їх методики. Методика і дидактика мають спільний об’єкт наукового дослідження – процес навчання. Методика виокремлює в ньому специфічне для навчання, с конкретного предмета зокрема. Дидактика досліджує закономірності навчання з різних предметів. Має категоріальний апарат. Дидактика обумовлена такими елементами навч.вих.діяльності: навчання, освіта, викладання, учіння, знання, уміння, навички, а також закономірності, принципи, форми, методи навчання. Навчання – процес взаємодії вчителя та учня, в результаті якого учень засвоює знання, набуває вмінь і навичок. Освіта – процес засвоєння систематизованих знань і формування на їх основі світогляду, розвитку пізнавальних сил, результат – досягнення певного рівня освіченості. Викладання – організація та управління вчителем пізнавальною діяльністю учнів, в результаті чого відбувається розвиток і виховання школярів. Учіння – власна навчальна діяльність учнів. Знання – цілісна система нагромаджених людством відомостей, фактів, наукових теорій, законів, понять. Навички – автоматизовані, звичні, безпомилково виконувані дії. Уміння – здатність свідомо діяти на основі засвоєних знань і навичок. Вони є складовою продуктивної діяльності, формуються й розвиваються у процесі її здійснення. На кожного етапі свого розвитку дидактика вирішує завдання вдосконалення освіти і навчання відповідно до потреб суспільства.

Комментариев нет:

Отправить комментарий