beetraf

суббота, 3 августа 2013 г.

58) Сутність, методологія, рушійні сили, основні функції процесу процесу навчання.

58) Сутність, методологія, рушійні сили, основні функції процесу процесу навчання.

Навчання як один із двох видів людської діяльності складається з двох взаємопов’язаних процесів – викладання й учіння. Викладання – діяльність учителя в процесі навчання, що полягає в постановці перед учнями пізнавального завдання, повідомленні нових знань. Учіння – цілеспрямований процес засвоєння учнями знань, оволодіння вміннями і навичками. У цьому процесі відбувається взаємодія між учителем і учнем, а не просто вплив. Вчитель може навчати учнів безпосередньо або опосередковано – через систему завдань. Методологічною засадою процесу навчання є наукова теорія пізнання, яка вивчає природу наукового пізнання і його можливості, головні закономірності пізнавального процесу, форми й методи пізнавання людиною навколишньої дійсності. У школі важливо й необхідно домагатися того, щоб учні навчилися свідомо користуватися формами і прийомами пізнавальної діяльності, могли правильно застосовувати наукові принципи й методи у поясненні явищ природи, суспільства та духовного світу людини. Рушійними силами навчального процесу є його суперечності: між зростаючими вимогами суспільства до процесу навчання і загальним станом цього процесу, який потребує постійного вдосконалення; між досягнутим учнями рівнем знань, умінь та навичок і знаннями, необхідними для розв’язання для поставлених перед ними нових завдань. Навчальний процес складається з трьох функцій: освітньої ( покликана забезпечити засвоєння учнями системи наукових знань, формування умінь, навичок), розвиваючої (передбачає розвиток учнів у процесі навчання, сприяє розвиткові мислення, формуванню волі, емоційно-почуттєвої сфери, навчальних інтересів, мотивів і здібностей)та виховної ( сприяє формуванню наукового світогляду учнів на основі засвоєння системи наукових знань про природу, суспільство і людину, вихованню відповідного ставлення до життя і до самих себе). Ці функції тісно пов’язані між собою, і реалізація однієї з них обов’язково зумовлює реалізацію певних аспектів іншої.

Комментариев нет:

Отправить комментарий