58) Сутність,
методологія, рушійні сили, основні функції процесу процесу навчання.
Навчання як один із двох видів людської діяльності складається з двох
взаємопов’язаних процесів – викладання й учіння. Викладання – діяльність учителя в процесі навчання, що полягає в
постановці перед учнями пізнавального завдання, повідомленні нових знань. Учіння – цілеспрямований процес
засвоєння учнями знань, оволодіння вміннями і навичками. У цьому процесі
відбувається взаємодія між учителем і учнем, а не просто вплив. Вчитель може
навчати учнів безпосередньо або опосередковано – через систему завдань.
Методологічною засадою процесу навчання є наукова теорія пізнання, яка вивчає
природу наукового пізнання і його можливості, головні закономірності
пізнавального процесу, форми й методи пізнавання людиною навколишньої
дійсності. У школі важливо й необхідно домагатися того, щоб учні навчилися
свідомо користуватися формами і прийомами пізнавальної діяльності, могли
правильно застосовувати наукові принципи й методи у поясненні явищ природи,
суспільства та духовного світу людини. Рушійними силами навчального процесу є
його суперечності: між зростаючими вимогами суспільства до процесу навчання і
загальним станом цього процесу, який потребує постійного вдосконалення; між
досягнутим учнями рівнем знань, умінь та навичок і знаннями, необхідними для
розв’язання для поставлених перед ними нових завдань. Навчальний процес складається
з трьох функцій: освітньої ( покликана забезпечити засвоєння учнями системи
наукових знань, формування умінь, навичок), розвиваючої (передбачає розвиток
учнів у процесі навчання, сприяє розвиткові мислення, формуванню волі,
емоційно-почуттєвої сфери, навчальних інтересів, мотивів і здібностей)та
виховної ( сприяє формуванню наукового світогляду учнів на основі засвоєння
системи наукових знань про природу, суспільство і людину, вихованню
відповідного ставлення до життя і до самих себе). Ці функції тісно пов’язані
між собою, і реалізація однієї з них обов’язково зумовлює реалізацію певних
аспектів іншої.
Комментариев нет:
Отправить комментарий