51,41) Сутність
процесу навчання. Основні положення і шляхи реалізації Національної доктрини
розвитку освіти України у ХХ ст.
Навчання – процес взаємодії вчителя та учня, в результаті якого учень
засвоює знання, набуває вмінь і навичок. Метою навчання є свідоме засвоєння
учнями знань з основ наук, набуття певних навичок і вмінь, всебічний розвиток
на цій основі їх пізнавальних сил і здібностей. Освіта – основа розвитку
особистості, суспільства, нації та держави. Відтворює і нарощує
інтелектуальний, духовний та економічний потенціал суспільства. В Україні повинні
забезпечуватися прискорений, випереджальний інноваційний розвиток освіти, а
також створюватися умови для розвитку, самоствердження та самореалізації
особистості протягом життя. Національна доктрина розвитку освіти визначає
систему концептувальних ідей та поглядів на стратегію і основні напрями
розвитку освіти у першій чверті ХХІ ст. Мета держ. Політики щодо розвитку
освіти полягає у створенні умов для розвитку особистості і творчої
самореалізації кожного громадянина. Вихованні покоління людей, здатних ефективно
працювати і навчатися. Пріоритетними напрямами щодо розвитку освіти є:
особистісна орієнтація освіти; формування національних і загальнолюдських
цінностей; постійне підвищення якості освіти; пропаганда здорового способу
життя; розширення україномовного освітнього простору; підвищення соціального
статусу; запровадження освітніх інновацій, інформаційних технологій; створення
ринку освітніх послуг та його науково-методичного забезпечення. Держава повинна
забезпечувати: виховання особистості; збереження та збагачення укр.
Культурно-історичних традицій; виховання демократичного світогляду, розвиток
творчих здібностей; підготовку кваліфікованих кадрів; стимулювання у молоді
прагнення до здорового способу життя та ін.
Комментариев нет:
Отправить комментарий