49) Система
роботи класного керівника. Зміст, напрямки, форми і методи роботи кл. керівника
Завдання і зміст виховання
розвиненої особистості зумовлюють такі функції
кл.керівника: 1) забезпечувати оптимальні умови для всебічного
розвитку вихованців, їх самореалізації; 2) у співдружності з батьками
здійснювати виховання школярів в школі та за її межами; 3) здійснювати
організацію і виховання первинного учнівського колективу, координувати
діяльність вчителів, які працюють у класі; 4) організовувати виховні та
організаційні заходи, які сприяли б зміцненню та збереженню здоров’я учнів; 5)
організовувати позакласну виховну роботу з учнями; 6) домагатись єдності вимог
до вихованців з боку школи і сім’ї, підтримувати зв'язок з вихователями груп подовженого
дня; 7) вести відповідну документацію, подавати керівництву школи відомості про
успішність, розвиток і вихованість учнів, стежити за веденням учнями
щоденників. Коли керівник має право відвідувати уроки всіх учителів в своєму
класі, запрошувати до школи батьків. Форми
роботи можуть бути різними – індивідуальною, груповою, фронтальною. Форми
роботи поділяють на: словесні, практичні, наочні. Найважливішими напрямами
роботи кл.керівника є вивчення учнів, колективу класу і відповідний вплив на їх
життєдіяльність. Цей процес відбувається з дотриманням певних правил: а)
дослідження процесів розвитку школярів має тривати впродовж всіх років
навчання; б) застосуванням методів і методик вивчення учнів має відповідати
віковим можливостям дітей; в) поєднання вивчення учнів з виховним впливом на
них; г) акцентування уваги на позитивних, а не негативних рисах хар-ру та
поведінки учнів та інші. Методи
вивчення учнів та колективів поділяють залежно від: 1) хар-ру участі школярів:
пасивні та активні (анкетування, тестування); 2) часу проведення: одномоментні
та тривалі (цілеспрямоване спостереження); 3) місця проведення: шкільні та
лабораторні; 4) їх сутності: не експериментальні, діагностичні,
експериментальні та формуючі методи.
Комментариев нет:
Отправить комментарий