beetraf

суббота, 3 августа 2013 г.

48) Розвивальна функція навчання, методика її реалізації в процесі вивчення спеціальних дисциплін.

48) Розвивальна функція навчання, методика її реалізації в процесі вивчення спеціальних дисциплін.

Передбачає розвиток учнів у процесі навчання. Розвиваюче навчання сприяє розвиткові мислення, формуванню волі, емоційно-почуттєвої сфери, навчальних інтересів, мотивів і здібностей. Передусім слід розвивати мислення учнів на основі загальних розумових дій і операцій. Учні загальноосвітньої школи мають навчитися: структурування – встановлення найближчих зв’язків між поняттями, реченнями, ключовими словами, у процесі якого визначається структура знань; систематизації – встановлення віддалених зв’язків між поняттями, реченнями, в процесі якої вони організуються в певну систему; конкретизації – практичного застосування знань у ситуаціях, пов’язаних з переходом від абстрактного до конкретного; варіювання – зміни неістотних ознак понять, їх властивостей, фактів при постійних істотних; доведення – логічного розмірковування; робити висновки – поступово спрощувати теоретичний або практичний вираз з метою отримання наперед відомого його виду; пояснення – акцентування думки на найважливіших моментах під час вивчення навчального матеріалу; класифікації – розподілу понять на взаємопов’язані класи за істотними ознаками; аналізу – виокремлення ознак, властивостей, відношень понять, знаходження спільних і відмінних їх властивостей; синтезу – поєднання, складання частин (дія, зворотна аналізу); порівняння – виділення окремих ознак понять, знаходження спільних і відмінних їх властивостей; абстрагування – виділення істотних ознак понять, відкиданням неістотних; узагальнення – виділення ознак, властивостей, істотних для кількох понять. Під час навчального процесу вчитель сприяє розвиткові в учнів волі та наполегливості; розвиває їхні емоції – здивування, радість, цікавість, парадоксальність, переживання.

Комментариев нет:

Отправить комментарий