48)
Розвивальна функція навчання, методика її реалізації в процесі вивчення
спеціальних дисциплін.
Передбачає розвиток учнів у процесі навчання. Розвиваюче
навчання сприяє розвиткові мислення, формуванню волі, емоційно-почуттєвої
сфери, навчальних інтересів, мотивів і здібностей. Передусім слід розвивати
мислення учнів на основі загальних розумових дій і операцій. Учні
загальноосвітньої школи мають навчитися: структурування – встановлення
найближчих зв’язків між поняттями, реченнями, ключовими словами, у процесі
якого визначається структура знань; систематизації – встановлення віддалених
зв’язків між поняттями, реченнями, в процесі якої вони організуються в певну
систему; конкретизації – практичного застосування знань у ситуаціях, пов’язаних
з переходом від абстрактного до конкретного; варіювання – зміни неістотних
ознак понять, їх властивостей, фактів при постійних істотних; доведення –
логічного розмірковування; робити висновки – поступово спрощувати теоретичний
або практичний вираз з метою отримання наперед відомого його виду; пояснення –
акцентування думки на найважливіших моментах під час вивчення навчального
матеріалу; класифікації – розподілу понять на взаємопов’язані класи за
істотними ознаками; аналізу – виокремлення ознак, властивостей, відношень
понять, знаходження спільних і відмінних їх властивостей; синтезу – поєднання,
складання частин (дія, зворотна аналізу); порівняння – виділення окремих ознак
понять, знаходження спільних і відмінних їх властивостей; абстрагування –
виділення істотних ознак понять, відкиданням неістотних; узагальнення –
виділення ознак, властивостей, істотних для кількох понять. Під час навчального
процесу вчитель сприяє розвиткові в учнів волі та наполегливості; розвиває їхні
емоції – здивування, радість, цікавість, парадоксальність, переживання.
Комментариев нет:
Отправить комментарий