beetraf

пятница, 2 августа 2013 г.

5) Проблема мети виховання в педагогічному загальнолюдському, національному аспектах. Мета та ідеал національного виховання.

5) Проблема мети виховання в педагогічному загальнолюдському, національному аспектах. Мета та ідеал національного виховання.
Мета виховання має об’єктивний характер і виражає ідеал людини в узагальненій формі. Вона відображає вимоги конкретного суспільства, що визначаються рівнем розвитку продуктивних сил і виробничих відносин. Загальною метою виховання є всебічний і гармонійний розвиток дитини. Своєрідне бачення всебічного розвитку особистості у Й.-Ф.Гербарта. Метою виховання він проголошував розвиток різнобічних інтересів, спрямованих на гармонійний розвиток усіх здібностей людини. Поняття “національного виховання” охоплює всі зазначені особливості. Головна мета національного виховання на сучасному етапі – передання молодому поколінню соціального досвіду, багатства духовної культури народу, його національної ментальності, своєрідності світогляду й на основі цього формування особистісних рис громадянина України (національної самосвідомості, розвиненої духовності, моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, фізичної, екологічної культури), розвиток індивідуальних здібностей і талантів.
Ідеал – уявлення про взірець людської поведінки і стосунків між людьми, що виходять із розуміння мети життя. Його формування залежить від виховання, умов життя і діяльності людини, від особливостей власного досвіду. Ідеал національного виховання найглибше розкрито у працях українського педагога Г.Ващенка. В основі ідеалу національного виховання, на думку автора, є загальнолюдські та національні цінності, що є духовним надбанням народу. Ващенко вважав, що ідеал не може бути постійним, він має вдосконалюватися.

Кінцевою метою виховання особистості є її підготовка до виконання комплексу ролей, необхідних для суспільного життя: громадянина, трудівника, громадського діяча, сім’янина, товариша. Підготовка до ролі громадянина передбачає формування людини з активною громадянською позицією, почуттям обов’язку й відповідальності перед суспільством. Роль трудівника охоплює вміння і бажання активно працювати, створювати нові матеріальні та духовні цінності. Виконання ролі громадського діяча означає активну участь особистості в громадському житті. Кожен учень як товариш повинен уміти розуміти іншу людину, співчувати, жаліти, поступитися, поділитися.

Комментариев нет:

Отправить комментарий