6) Зміст
освіти в сучасній школі. Види освіти, навчальні предмети, їх класифікація.
Зміст освіти –
система наукових знань, умінь і навичок, оволодіння якими забезпечує всебічний
розвиток розумових і фізичних здібностей учнів, формування їх світогляду,
моралі та поведінки, підготовку до суспільного життя, до праці. Відповідно до
Закону України “Про освіту” система освіти в сучасній Україні складається з
таких ланок: дошкільна освіта; загальна середня освіта; позашкільна освіта;
професійно-технічна освіта; вища освіта; післядипломна освіта; аспірантура;
докторантура; самоосвіта. Встановлено й відповідні освітні рівні: початкова
освіта, базова загальна середня освіта, повна загальна середня освіта,
професійно-технічна освіта, базова вища освіта, повна вища освіта. До
освітньо-кваліфікаційних рівнів віднесено такі: кваліфікований робітник,
молодший спеціаліст, бакалавр, спеціаліст, магістр. Зміст освіти повинен
відповідати соціальному замовленню суспільства, забезпечувати високу наукову і практичну
значущість навчального матеріалу.
Навчальний
предмет – педагогічно обґрунтована система наукових знань і
практичних навичок та вмінь, що втілюють основний зміст і методи певної науки.
Містить дидактичні матеріали, що допомагають учням оволодіти комплексом навичок
і вмінь. Зміст навчального предмета охоплює фактичний матеріал, що відображає
ознаки і властивості предметів, явищ; узагальнені результати
суспільно-історичного пізнання світу – поняття, закони, принципи, основні
світоглядні поняття, ідеї, провідні наукові теорії, етичні й естетичні ідеали,
правові норми; методи дослідження і наукового мислення, з якими людина вступає
у взаємодію.
Комментариев нет:
Отправить комментарий