beetraf

пятница, 2 августа 2013 г.

4) Проблемне навчання як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів.

4) Проблемне навчання як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів.
Передбачає послідовні й цілеспрямовані пізнавальні завдання, які учні розв’язують під керівництвом учителя й активно засвоюють нові знання. Використання теоретичних та експериментальних завдань не робить навчання проблемним. Все залежить від того, наскільки вчителеві дається надати цим завданням проблемного хар-ру і поєднувати проблемний підхід з іншими методичними підходами. У дидактиці проблеми класифікують за галуззю і місцем виникнення. Їх розрізняють на такі навчальні проблеми: 1) предметне – виникає в межах одного предмета і розв’язується засобами і методами цього предмета; 2) міжпредметні – виникають у начальному процесі в рез-ті міжпредметних зв’язків і зв’язку навчання з життям; 3) урочні – можна назвати навчальними, виникають під час уроку, вирішуються колективно або індивідуально під керівництвом вчителя; 4) позаурочні – виникають у процесі виконання д/з, у позакласній роботі, вирішуються індивідуально, іноді – у класі, колективі. Вдало створена проблемна ситуація є важливою ланкою наступного засвоєння учнями знань проблемним шляхом, що складається з таких етапів: 1) створення проблемної ситуації; 2) її аналіз і формулювання проблеми; 3) висунення гіпотез; 4) перевірка найважливіших гіпотез. Але у практиці, залежно від рівня самостійності учнів на кожному етапі, воно може мати кілька видів. 1) передбачає, що вчитель повідомляє готові висновки науки, не розкриваючи шляхів розв’язання проблеми. 2) ефективніший. Суть в тому, що вчитель дає учням фактичний матеріал для аналізу, порівняння, зіставлення й розкриває логіку вирішення проблеми в історії науки. 3) важливий для розвитку пізнавальної активності та самостійності учнів. Передбачає створення учням умов для самостійного формулювання проблеми, пошуку шляхів її розв’язання через висунення гіпотез, вирішення проблеми і перевірки його правильності. Проблемне навчання – один із засобів розвитку розумових сил учнів, їх самостійності та активності, творчого мислення. Забезпечує міцне засвоєння знань, робить навчальну діяльність захоплюючою, оскільки вчить долати труднощі.

Комментариев нет:

Отправить комментарий