beetraf

суббота, 3 августа 2013 г.

69) Загальні поняття про методи, методичні прийоми, засоби навчання. Класифікація методів навчання, оптимальний вибір методів і засобів навчання.

69) Загальні поняття про методи, методичні прийоми, засоби навчання. Класифікація методів навчання, оптимальний вибір методів і засобів навчання.
            Метод навчання – спосіб упорядкованої взаємопов’язаної діяльності вчителів та учнів, спрямованої на вирішення завдань освіти, виховання і розвитку в процесі навчання. Повязані з рівнем розвитку суспільства, науки, техніки і культури. Класифікують методи навчання з урахуванням того, що вони мають вирішувати дидактичні завдання. У класифікації повинна виявлятися внутрішня сутність методу. Класифікують за: 1) основними дидактичними завданнями (методи оволодіння знаннями, формування уміння навичок, застосування отриманих знань, умінь і навичок); 2) за хар-ром пізнавальної діяльності: пояснювально-ілюстративні, репродуктивні, проблемного викладу, дослідницькі. Засоби навчання – допоміжні матеріальні засоби школи з їх специфічними дидактичними функціями. Слово вчителя – найістотніший засіб навчання. Організовує засвоєння знань, формування в учнів практичних умінь і навичок. Підручник слугує для відновлення в пам’яті, повторення та закріплення знань, здобутих на уроці, виконання домашнього завдання, повторення пройденого матеріалу.

            Процес навчання в школі визначається системою дидактичних принципів. Їх слід враховувати й під час вибору методів навчання, за допомогою яких учитель повинен поступово, систематично навчати учнів, подавати їм навчальний матеріал доступно, наочно, науково, дбати, щоб учні виявляли самостійність та активність і свідомо засвоювали його. Вибір  методу значною мірою залежить від навчальної дисципліни. У кожному конкретному випадку вчитель вирішує, який метод найефективніший на уроці. Обираючи метод навчання, вчитель передусім повинен враховувати тему уроку, його мету. Кожен урок має певну структуру, що визначає послідовність його етапів. На кожному етапі вирішуються конкретні завдання. Так, перевірку д/з можна здійснити, вдавшись до індивідуального чи фронтального опитування, а для вивчення нового матеріалу потрібні інші методи. Вибір методу залежить і від вікових особливостей дітей. Наприклад: лекцію не можна читати в молодших і середніх класах, самостійну планують лише тоді, коли в учнів сформовані навички такої роботи. Обираючи метод навчання, вчитель має враховувати необхідність зміни видів діяльності учнів на уроці, щоб підтримувати їх увагу, зацікавленість. Адже одноманітність набридає, учням стає нецікаво, що знижує ефективність процесу навчання.  На вибір методу навчання впливає й особистість педагога. Педагогічна майстерність полягає в досконалому володінні всією їх сукупністю. Важлива умова підвищення ефективності методів навчання – їх діалогічність, тобто включення до будь-якого методу діалогу між педагогом і учнями. Діалогічність активізує й сприяє розвиткові всіх особистісних функцій, забезпечує процес засвоєння знань та ін..

Комментариев нет:

Отправить комментарий