beetraf

суббота, 3 августа 2013 г.

46) Практикуми, семінари, навчальні екскурсії, факультативні заняття, домашня робота та інші форми організації навчання, їх характеристика.

46) Практикуми, семінари, навчальні екскурсії, факультативні заняття, домашня робота та інші форми організації навчання, їх характеристика.

У навчально – виховному процесі  використовують позаурочні форми навчання: семінари, практикуми, факультативи, екскурсії, індивідуальні або групові додаткові заняття, предметні гуртки, домашню навчальну роботу. Семінарські заняття – обговорення класним колективом підготовлених учнями доповідей, рефератів, повідомлень, головних питань з основного розділу (чи кількох). Складаються з двох ланок – самостійного вивчення учнями матеріалу та обговорення результатів їх самостійної пізнавальної діяльності. Заняття розпочинається вступним словом учителя, в якому він нагадує завдання семінару, порядок його проведення, рекомендує, на що необхідно звернути увагу, що слід записати в робочий зошит. Проведення семінарів передбачає активність усіх учнів, які не просто сприймають повідомлення, а й реагують на нього, прагнуть висловити власне ставлення. У класі має бути створена атмосфера колективної діяльності, емоційного співпереживання. Практикум – форма навчального процесу, за якою учні самостійно виконують практичні та лабораторні роботи, застосовуючи знання, навички й уміння. Проведенню практикуму передують уроки-повторення, узагальнення та систематизації матеріалу. Для зручності їх проведення учнів поділяють на групи. На початку викладач проводить інструктивне заняття, повідомляє тему, мету, завдання. Завершується обговоренням і теоретичним обґрунтуванням одержаних результатів. Факультатив – навчальний курс, не обов’язковий для відвідування. Виділяють такі види: з поглибленого вивчення навчальних предметів; з вивчення додаткових дисциплін; з вивчення додаткової дисципліни з одержанням спеціальності; між предметні факультативи. Їх доручають, як правило, найдосвідченішим педагогам. Навчальна екскурсія – форма організації педпроцесу, спрямована нa вивчення поза межами школи під керівництвом вчителя явищ, процесів через безпосереднє їх сприймання. Об’єктами є промислові підприємства, лабораторії НДІ, вищі навчальні заклади, установи культури і мистецтва. Проведення екскурсій поділяють на кілька етапів: 1) опанування учнями мінімуму необхідних знань; 2) інструктаж, завдання якого полягає в ознайомлені учнів з метою і змістом екскурсії; 3) проведення екскурсії. Учні запитують, спостерігають, запам’ятовують, роблять нотатки. 4) аналіз підсумків – усне опитування. Домашня робота – самостійне виконання учнями навчальних завдань після уроків. Д/р має бути чітко спланована, своєчасно повідомлена на уроці. Вчитель повинен визначити зміст д/р, провести інструктаж щодо виконання, перевіряти, оцінювати виконання. Щоб д/р була ефективною, учні повинні бути уважними, вміти запам’ятовувати, користуватися мисленнєвими операціями, розподіляти час, фіксувати прочитане, побачене, почуте, писати твори.

Комментариев нет:

Отправить комментарий