44)
Педагогічні вимоги до навчальних планів, програм, підручників сучасної
загальноосвітньої підготовки учнів в умовах суверенної України.
Навчальний план – документ, що визначає
структуру навчального року, перелік та розподіл предметів для вивчення в
конкретному навчальному закладі, тижневу й річну кількість годин, відведених на
кожний навчальний предмет. У навч.планах шкіл всіх типів виокремлено два
компонента: державний і шкільний. Державний
компонент (розробляє Міністерство освіти і науки України). Має забезпечити
соцнеобхідний для кожної людини обсяг і рівень знань, умінь і навичок. Шкільний компонент охоплює
вибірково-обовязкові предмети, індивідуальні та групові заняття, курси за
вибором і профільне навчання, факультативи. Повинен врахувати регіональні
особливості й умови, в яких працює школа, зокрема мова національностей у місцях їх проживання. На основі
типових навчальних планів загальноосвітні навчальні заклади складають робочі
плани на поточний навчальний рік, в яких відображені особливості організації
навчально-виховного процесу в них. Зміст навчального предмета, передбаченого
навчальним планом, визначається його навчальною програмою. Навчальна програма – документ, що визначає зміст і обсяг знань з
кожного навчального предмета, умінь і навичок, які необхідно засвоїти, зміст
розділів і тем з розподілом їх за роками навчання. Навчальні програми повинні
мати високий науковий рівень, втілювати виховний потенціал, не містити надто
ускладненого і другорядного матеріалу, реалізовувати між предметні зв’язки та
ідею взаємозв’язку науки, формувати вміння і навички учнів з кожного предмету.
Відповідно до навчальних програм створюють підручники і навчальні посібники. Підручник – книга, яка містить основи
наукових знань с певної навчальної дисципліни, викладені з цілями навчання,
визначеними програмою і вимогами дидактики. Головне його призначення –
допомогти учням самостійно закріпити і поглибити знання, здобуті на уроці. Навчальний посібник – книга, матеріал
якої розширює межі підручника, містить додаткові, найновіші відомості. До них
належать збірники задач і вправ, словники, довідники. Підручник повинен
забезпечити науковість змісту матеріалу, точність, простоту і доступність його
викладу, чіткість формулювань визначень, правил, законів, ідей, доступну мову
тексту, правильний розподіл навчального матеріалу за розділами і параграфами.
Працюючи з підручником, вчитель повинен доповнювати його матеріал додатковою
інформацією.
Комментариев нет:
Отправить комментарий