beetraf

пятница, 2 августа 2013 г.

11) Педагогічна професія та її високе призначення в суспільстві. Вимоги до вчителя.

11) Педагогічна професія та її високе призначення в суспільстві. Вимоги до вчителя.

  Вчитель – головна фігура пед..процесу. Його особистий приклад є могутнім фактором виховного впливу. Позитивні якості вчителя є основою його авторитету – визнання учнями його інтелектуальної, моральної сили і переваги, глибокої пошани до вчителя, віри в нього. Вчитель повинен прагнути до духовного збагачення учнів, поважати унікальність кожної особистості, організовувати педагогічний процес в умовах інтелектуальної співпраці. Специфіка педагогічної діяльності вчителя полягає в тому, що він взаємодіє з учнями, яким властиві різноманітні інтереси. Це вимагає від нього володіння системою професійних знань. Професійні знання поглиблюють, спрямовують і організують індивідуальний досвід вчителя, відкривають можливості для його вдосконалення і розвитку. Вчитель повинен володіти такими професійними уміннями: 1) вміння визначити конкретні пед.завдання: дослідження особистості і колективу з метою визначення рівня його готовності до оволодіння знаннями; 2) вміння створювати логічно завершену пед.систему: комплексне планування навчально-виховних завдань, вибір форм, методів, засобів його реалізації; 3) вміння враховувати і оцінювати результати пед.діяльності: самоаналіз і аналіз освітнього процесу, визначення нових завдань. Вагомими для педагога є наявність педагогічних здібностей. Цю систему утворюють: організаційні здібності, дидактичні здібності, перцептивні – виявляються в здатності сприймати та розуміти іншу людину, комунікативні, науково-пізнавальні. Комплекс таких здібностей є важливою передумовою успішного володіння пед.професією. До професійних якостей відносять: професійне мислення, професійну спрямованість: цілеспрямованість, гуманістична спрямованість, ідейна переконаність, позитивне ставлення до себе; експресивні якості: емоційно-вольова стабільність, стійкість до стресу, оптимізм, витримка, самоконтроль. Організаційні якості: відповідальність, працездатність, дисциплінованість. Комунікативні якості: контактність. Отже, вчитель повинен бути взірцем професіонала, носієм високих громадянських, професійних та особистісних якостей. Уважне й бережне ставлення до дітей, повага до їх почуттів є обов’язковою складовою професіоналізму вчителя.

Комментариев нет:

Отправить комментарий