11) Педагогічна професія та її високе призначення в суспільстві. Вимоги до
вчителя.
Вчитель
– головна фігура пед..процесу. Його особистий приклад є могутнім фактором
виховного впливу. Позитивні якості вчителя є основою його авторитету – визнання
учнями його інтелектуальної, моральної сили і переваги, глибокої пошани до
вчителя, віри в нього. Вчитель повинен прагнути до духовного збагачення учнів,
поважати унікальність кожної особистості, організовувати педагогічний процес в
умовах інтелектуальної співпраці. Специфіка педагогічної діяльності вчителя
полягає в тому, що він взаємодіє з учнями, яким властиві різноманітні інтереси.
Це вимагає від нього володіння системою професійних знань. Професійні знання
поглиблюють, спрямовують і організують індивідуальний досвід вчителя,
відкривають можливості для його вдосконалення і розвитку. Вчитель повинен
володіти такими професійними уміннями: 1) вміння визначити конкретні
пед.завдання: дослідження особистості і колективу з метою визначення рівня його
готовності до оволодіння знаннями; 2) вміння створювати логічно завершену
пед.систему: комплексне планування навчально-виховних завдань, вибір форм,
методів, засобів його реалізації; 3) вміння враховувати і оцінювати результати
пед.діяльності: самоаналіз і аналіз освітнього процесу, визначення нових
завдань. Вагомими для педагога є наявність педагогічних здібностей. Цю систему
утворюють: організаційні здібності, дидактичні здібності, перцептивні –
виявляються в здатності сприймати та розуміти іншу людину, комунікативні,
науково-пізнавальні. Комплекс таких здібностей є важливою передумовою успішного
володіння пед.професією. До професійних якостей відносять: професійне мислення,
професійну спрямованість: цілеспрямованість, гуманістична спрямованість, ідейна
переконаність, позитивне ставлення до себе; експресивні якості:
емоційно-вольова стабільність, стійкість до стресу, оптимізм, витримка,
самоконтроль. Організаційні якості: відповідальність, працездатність,
дисциплінованість. Комунікативні якості: контактність. Отже, вчитель повинен
бути взірцем професіонала, носієм високих громадянських, професійних та
особистісних якостей. Уважне й бережне ставлення до дітей, повага до їх
почуттів є обов’язковою складовою професіоналізму вчителя.
Комментариев нет:
Отправить комментарий