beetraf

пятница, 2 августа 2013 г.

10) Характеристика принципів науковості, систематичності, системності, активності. Шляхи і умови їх реалізації у процесі навчання

10) Характеристика принципів науковості, систематичності, системності, активності. Шляхи і умови їх реалізації у процесі навчання

  Принципи навчання (дидактичні принципи) – основні положення, що визначають зміст, організаційні форми та методи навчальної роботи школи. Принцип навчання, відображаючи якийсь один істотний аспект процесу навчання, стає підґрунтям для формулювання правил навчання. Принцип науковості. Його сутність – всі факти, знання, положення і закони, що вивчається, повинні бути науково правильні. Реалізація цього принципу передбачає вивчення системи важливих наукових положень і використання у навчанні методів, близьких до тих, якими послуговується певна наука. Він вимагає: розкриття причинно-наслідкових зв’язків явищ, процесів, подій, демонстрації могутності досягнень людських знань і науки та ознайомлення з методами науки, пізнання. Принцип систематичності зумовлений логікою науки й особливостями пізнавальної діяльності, яка відбувається відповідно до вікових закономірностей розвитку дітей. Передбачає системність в роботі вчителя (постійна робота над собою, опору на пройдене при вивчені нового матеріалу, фіксування уваги учнів на вузлових питаннях, продумування системи уроків, здійснення внутріпредметних і міжпредметних зв’язків), а також системність у роботі учнів (систематичне відвідування школи, виконання домашніх завдань, уважність на уроках, порядок у виконанні д/з, час виконання завдань, систематичне повторення навчального матеріалу). Принцип активності учнів. Цей принцип є провідним, бо визначає головне спрямування пізнавальної діяльності учнів і керування нею. Активізації пізнавальної діяльності сприяють позитивне ставлення до навчання, інтерес до навчального матеріалу, позитивні емоції, викликані навчальною діяльністю; єдність інтелектуальної та мовленнєвої діяльності учнів; взаєморозуміння між учителем і учнями; використання на практиці засвоєного матеріалу, умінь і навичок; систематичне повторення засвоєних знань; проблеми навчання; використання сучасних технічних засобів навчання.

Комментариев нет:

Отправить комментарий