38)
Підготовка вчителя до уроку . Тематичне і поурочне планування. Аналіз уроку.
Підготовка до уроку складається з двох етапів:
попереднього і безпосереднього. Попередня
підготовка передбачає вивчення
навчальної програми, її пояснювальної записки, змісту самої програми,
усвідомлення мети і завдань навчальної дисципліни. Учитель знайомиться з
підручником, навчальним посібником, зі спеціальною педагогічною і методичною
літературою. До початку вивчення розділу або великої теми вчитель планує
систему уроків (тематичне планування), що забезпечує логіку вивчення змісту
матеріалу, формування вмінь і навичок в учнів. Під час попередньої підготовки
до уроку вчитель повинен ознайомитися ще з навчальними діафільмами та
кінофільмами, прослухати звукові посібники. Важливим є вивчення стилю
викладання в конкретному класі, ознайомлення з особливостями учнів. Така
загальна підготовленість дає змогу вчителю продуктивніше готуватися до
безпосереднього конкретного уроку. Безпосередня
підготовка потребує глибокого продумування кожного структурного елемента і
може відбуватися в такій послідовності: 1) формулювання мети і завдань уроку.
Мета уроку має бути: освітня, розвиваюча, виховна. 2) визначення обсягу і
змісту навчального матеріалу. 3) вибір форм організації навчання. 4) вибір
методів і прийомів навчання. 5) наочно-технічне оснащення уроку. 6) визначення
змісту і методики виконання домашнього завдання. Обсяг д/з має бути таким, щоб
не перевантажувати учня. 7) складання плану-конспекту уроку. У ньому зазначають
тему, мету і завдання уроку, його тип і структуру – послідовність під час
викладання навчального матеріалу та самостійної роботи учнів. 8) перевірка
готовності вчителя до уроку. 9) перевірка готовності учня до уроку. Для успішного поурочного планування необхідно: 1) урахувати який
матеріал є найскладнішим для засвоєння; 2) добрі знання учнів, щоб уявляти
рівень їхньої підготовленості до оволодіння програмою курсу; 3) добір
навчального матеріалу, що дає змогу успішно формувати в учнів світогляд, творчу
активність і пізнавальну самостійність; 4) продумування системи використання
наочних посібників і додаткової інформації на кожному уроці, системи практичних
і лабораторних робіт згідно з вимогами навчальних програм; 5) визначення обсягу
знань та вмінь, якими повинні оволодіти слабкий, середній та сильний учні.
Комментариев нет:
Отправить комментарий