beetraf

суббота, 3 августа 2013 г.

38) Підготовка вчителя до уроку . Тематичне і поурочне планування. Аналіз уроку.

38) Підготовка вчителя до уроку . Тематичне і поурочне планування. Аналіз уроку.

Підготовка до уроку складається з двох етапів: попереднього і безпосереднього. Попередня підготовка передбачає  вивчення навчальної програми, її пояснювальної записки, змісту самої програми, усвідомлення мети і завдань навчальної дисципліни. Учитель знайомиться з підручником, навчальним посібником, зі спеціальною педагогічною і методичною літературою. До початку вивчення розділу або великої теми вчитель планує систему уроків (тематичне планування), що забезпечує логіку вивчення змісту матеріалу, формування вмінь і навичок в учнів. Під час попередньої підготовки до уроку вчитель повинен ознайомитися ще з навчальними діафільмами та кінофільмами, прослухати звукові посібники. Важливим є вивчення стилю викладання в конкретному класі, ознайомлення з особливостями учнів. Така загальна підготовленість дає змогу вчителю продуктивніше готуватися до безпосереднього конкретного уроку. Безпосередня підготовка потребує глибокого продумування кожного структурного елемента і може відбуватися в такій послідовності: 1) формулювання мети і завдань уроку. Мета уроку має бути: освітня, розвиваюча, виховна. 2) визначення обсягу і змісту навчального матеріалу. 3) вибір форм організації навчання. 4) вибір методів і прийомів навчання. 5) наочно-технічне оснащення уроку. 6) визначення змісту і методики виконання домашнього завдання. Обсяг д/з має бути таким, щоб не перевантажувати учня. 7) складання плану-конспекту уроку. У ньому зазначають тему, мету і завдання уроку, його тип і структуру – послідовність під час викладання навчального матеріалу та самостійної роботи учнів. 8) перевірка готовності вчителя до уроку. 9) перевірка готовності учня до уроку.           Для успішного поурочного планування необхідно: 1) урахувати який матеріал є найскладнішим для засвоєння; 2) добрі знання учнів, щоб уявляти рівень їхньої підготовленості до оволодіння програмою курсу; 3) добір навчального матеріалу, що дає змогу успішно формувати в учнів світогляд, творчу активність і пізнавальну самостійність; 4) продумування системи використання наочних посібників і додаткової інформації на кожному уроці, системи практичних і лабораторних робіт згідно з вимогами навчальних програм; 5) визначення обсягу знань та вмінь, якими повинні оволодіти слабкий, середній та сильний учні.

Комментариев нет:

Отправить комментарий