Неуспішність – невідповідність підготовки учнів вимогам змісту освіти, фіксована через
певний період навчання. Загалом причинами неуспішності можуть бути загальне та
глибоке відставання з багатьох предметів і за тривалий час, часткове або
постійне відставання з кількох складних предметів. Причини відставання у
навчанні поділяють на такі групи: 1) недоліки фізичного та психічного розвитку
(слабке здоров’я, нерозвинута пам'ять і мислення, відсутність навичок
навчальної праці); 2) недостатній рівень вихованості (відсутність інтересу до
навчання, слабка сила волі, недисциплінованість, відсутність почуття обов’язку
і відповідальності); 3) недоліки в діяльності школи (відсутність у класі
атмосфери поваги до знань, недоліки в методиці викладання, недостатня
організація індивідуальної та самостійної роботи учнів, байдужість і слабка
підготовка вчителя); 4) негативний вплив атмосфери в сім’ї (низький
матеріальний рівень життя сім’ї, негативне ставлення батьків до школи, відрив
дітей від навчальної праці та ін.).
Залежно від
виду відставання у навчанні проводять відповідну
навчальну роботу з учнями щодо його усунення. Подоланню
епізодичного відставання сприяють: консультації з питань раціоналізації
навчальної праці; посилення контролю за щоденною працею учнів; своєчасне
реагування на окремі факти відставання, виявлення їх причин і вжиття
оперативних заходів щодо їх усунення; індивідуальні завдання з вивчення
пропущеного; контроль за виконанням заданого. Для подолання стійкого
відставання з одного предмета чи предметів одного профілю необхідні:
вдосконалення методики викладання предмета; доступне розкриття навчального
матеріалу, розвиток мислення учнів; спеціальне повторення недостатньо засвоєних
тем; заходи, спрямовані на розвиток інтересу до навчального предмета.
Комментариев нет:
Отправить комментарий