15) Роль діяльності, активності і спілкування в розвитку і формуванні
особистості.
Діяльність –
спосіб буття людини у світі, її здатність вносити в дійсність зміни. У роки
навчання школяр бере участь в ігровій, навчальній, трудовій, художній,
спортивній та громадській діяльності, які забезпечують його всебічний розвиток.
Важливою умовою ефективності розвитку особистості у вищезгаданих видах
діяльності є її активність, здатність до свідомої трудової та соціальної
діяльності, міра цілеспрямованого. Активність виявляється у рухах, пізнанні
навколишньої дійсності, у спілкуванні, впливі на оточення й на саму себе.
Останній вид активності називають самовихованням. Найголовнішими видами
діяльності є гра, навчання і праця. Пізнавальна активність сприяє
інтелектуальному розвитку дитини. Тому змалку слід підтримувати дитячу
цікавість, відповідати на запитання дитини, розвивати в ній інтерес до знань.
Активність дитини у спілкуванні дає їй змогу набути морального досвіду
поведінки, визначити своє місце в колективі, вчить її підкорятися і керувати
іншими. Рушійною силою будь-якої діяльності, вияву в ній активності є потреби.
Завдання педагога – відкрити вихованцям багатоманіття корисних для їх розвитку
видів діяльності та спонукати до корисних справ, стримуючи від шкідливих.
Комментариев нет:
Отправить комментарий