8)
Позашкільна освіта і виховання. Завдання, зміст, напрямки.
Позашкільна
освіта – сукупність знань, умінь і навичок, що отримують вихованці, учні і
слухачі в позашкільних навчальних закладах у вільний від навчання час. Є
відкритою, гнучкою структурою, спрямованою на розвиток здібностей та обдаровань
дітей. Грунтується на принципі добровільності вибору типів закладів і видів
діяльності. Основним завданням є:
вільний розвиток особистості та формування її соціально-громадського досвіду;
виховання прав і свобод людини; почуття власної гідності, відповідальності
перед законом, патріотизмом, поваги до народних звичаїв та традицій; виховання
шанобливого ставлення до родини та людей похилого віку; створення умов для
творчого інтелектуального, духовного і фізичного розвитку дітей; формування
свідомого і відповідального ставлення до здоров’я, навичок безпечної поведінки;
задоволення освітньо-культурних потреб. Здійснюється за такими напрямами: художньо-естетичний,
туристсько-краєзнавчий, еколого-натуралістичний, науково-технічний,
дослідницько-експериментальний, фізкультурно-спортивний,
військово-патріотичний, оздоровчий, гуманітарний.
Виховання
у позашкільному навч.закладі здійснюється у процесі гурткової, секційної,
студійної, клубної та ін.. масових форм роботи. Педагогічні та учнівські
колективи позашкільних навч.закладів беруть участь у розроблені та реалізації
державних і регіональних виховних програм та проектів. Творчі колективи таких
закладів постійно шукають нові підходи до планування, організації
нав.-виховн.процесу. Створення сприятливих психологічних умов для плідної
роботи, розвитку здібностей дітей і підлітків, самоутвердження їх як
особистостей.
Комментариев нет:
Отправить комментарий